Unghi de convergenta

Diferenta dintre partea anterioara (fata) si partea posterioara (spate) a rotilor de pe aceeasi osie (rotile din fata sau rotile din spate) se numeste unghi de convergenta. Rotile trebuiesc privite de sus si in repaus. Acest unghi influenteaza pozitia rotilor in viraje si deci este destul de periculos sa nu fie reglat.

Unghiul de convergenta al rotilor este singurul unghi care nu necesita pentru reglaj vreun dispozitiv auxiliar.

Dereglarea unghiului de convergenta se produce la orice inlocuire de piese din sistemul de directie sau ca urmare a unor socuri (gropi, denivelari de teren, borduri) sau uzuri anormale la nivelul acestui sistem.

Unghiul de convergenta cauzeaza o deformare in forma de zimti pe latimea profilului. Aceasta poate fi simtita la simpla trecerea a mainii peste cauciuc.

Cand partile anterioare ale cauciucurilor sunt mai apropiate, atunci se formeaza un unghi de convergenta pozitiv, iar atunci cand partile posterioare sunt mai apropiate se formeaza un unghi de convergenta negativ.

Unghiul de convergenta pozitiv duce la subvirare in curme si produce uzuri partilor exterioare ale anvelopelor, pe cand unghiul de convergenta negativ da senzatia unui viraj brutal si produce uzuri pe partea interioara a cauciucului.

Pretul reglajului unghiului de convergenta difera de la masina la masina si va rugam sa ne contactati telefonic pentru o oferta exacta la 0724292693, 0768838839, 0730544549, 0773768424

 

SUNATI ACUM 0724292693